1) Sześciokąt można"zbudować" z 6 "takich samych" trójkątów równobocznych.
2) Długość boku każdego takiego trójkąta wynosi 2 cm (z treści zadania).
3) Wysokość takiego trójkąta wynosi .
4) promień koła opisanego jest równy długości boku w/w trójkąta.
5) promień koła wpisanego jest równy długości wysokości w/w trójkąta.
6) Wzór na pole koła: .
- Matematyk - forum matematyczne
- → Przeglądanie profilu: Posty: MarkII
Statystyki
- Grupa: VIP
- Całość postów: 487
- Odwiedzin: 16490
- Tytuł: Operator całkujący
- Wiek: Wiek nie został ustalony
- Urodziny: Data urodzin nie została podana
-
Płeć
Mężczyzna
Moje posty
W temacie: Oblicz pole koła opisanego na tym sześciokącie i wpisanego w ten sześciokąt
29.04.2010 - 14:04
W temacie: Oblicz pole koła opisanego na tym sześciokącie i wpisanego w ten sześciokąt
29.04.2010 - 12:35
Łącząc przeciwległe wierzchołki sześciokąta podzielisz sześciokąt na 6 trójkątów równobocznych. Teraz wystarczy wiedzieć jak obliczyć wysokość trójkąta równobocznego i można działać.
Przez przeciwległe wierzchołki rozumiem takie wierzchołki, które wraz ze środkiem sześciokąta są współliniowe (leżą na jednej prostej).
Przez przeciwległe wierzchołki rozumiem takie wierzchołki, które wraz ze środkiem sześciokąta są współliniowe (leżą na jednej prostej).
W temacie: Funkcja logarytmiczna z wartością bezwzględną
29.04.2010 - 12:23
Będzie leżał w 1 i 4 ćwiartce. Wartość bezwzględną możesz pominąć, ponieważ z def. logarytmu x>0 (nie do końca jest to prawda, ale tak sobie na początku narysuj*). Rysujesz więc , a później przesuwasz wszystko o 3 jednostki "w górę". Teraz żeby uzyskać , narysuj jeszcze "odbicie" względem osi OY tego co już się udało zrobić.
http://www.wolframal...i=3 + Log_2 |x|
http://www.wolframal...i=3 + Log_2 |x|
W temacie: [C++] Generowanie liczby losowej z rozkładu normalnego
06.12.2009 - 16:12
#include <iostream.h> // for cout #include <stdlib.h> // for srand(), rand() and RAND_MAX #include <math.h> // for sqrt(), log() and sin() #include <time.h> // for time() double normal(const double &, const double &); int main(void) { // initialize random generator srand((unsigned) time(NULL)); // generate 10 random numbers from normal distribution for(int i=0;i<10;++i) cout << normal(5, .7) << endl; return 0; } // draw number from normal random distribution double normal(const double &mean, const double &std) { static const double pii=3.1415927; static const double r_max=RAND_MAX+1; return std*sqrt(-2*log((rand()+1)/r_max))*sin(2*pii*rand()/r_max)+mean; }
źródło: http://www.beluga.ch/code/c/normal.txt
W temacie: Oblicz sume
15.11.2009 - 14:44
- Matematyk - forum matematyczne
- → Przeglądanie profilu: Posty: MarkII
- Polityka prywatności
- Regulamin ·