Nie rozumiem o co Ci chodzi?
- tylko tu pamiętaj, że przed nawiasem masz znak "-", więc wyrażenie będzie miało postać
Mój wynik jest dobry.
........
Napisane przez matma4u w 29.09.2013 - 17:48
Nie rozumiem o co Ci chodzi?
- tylko tu pamiętaj, że przed nawiasem masz znak "-", więc wyrażenie będzie miało postać
Mój wynik jest dobry.
Napisane przez matma4u w 29.09.2013 - 17:41
Napisane przez matma4u w 29.09.2013 - 17:33
Skorzystamy tu ze wzoru skróconego mnożenia na kwadrat różnicy i różnicę kwadratów:
Napisane przez matma4u w 29.09.2013 - 16:28
Zastosujemy tu wzory skróconego mnożenia na różnicę kwadratów, kwadrat różnicy i kwadrat sumy
Napisane przez matma4u w 29.09.2013 - 16:05
Skorzystamy tu ze wzoru skróconego mnożenia na kwadrat różnicy :
Każdy podpunkt umieść w osobnym temacie.
Napisane przez matma4u w 24.09.2013 - 13:43
Jeżeli liczby mają być całkowite nieujemne i mamy szukać NWD to musimy zrobić pewne założenie - (unikniemy dzielenia przez zero)
Ja bym to widział tak:
#include <iostream> using namespace std; int main () { int a,b,c; cout<< "Podaj dwie liczby a i b" << endl; cin>>a>>b; if (a>b){ c=a%b; a=b; b=c; while (b); cout<< "NWD = " << a << endl; } else{ c=b%a; b=a; a=c; while (a); cout<< "NWD = " << b << endl; } system("pause"); return 0; }
Jeszcze trzeba w jakiś sposób sprawdzić czy liczby a i b są całkowite nieujemne, w tym celu dodajemy jeszcze jeden warunek gdzie sprawdzamy, czy którakolwiek z podanych liczb jest ujemna
#include <iostream> using namespace std; int main () { int a,b,c; cout<< "Podaj dwie liczby a i b" << endl; cin>>a>>b; if ((a <= 0) || (b <= 0)) cout<< "Podane liczby muszą być całkowitymi nieujemnymi!" << endl; else if(a>b){ c=a%b; a=b; b=c; while (b); cout<< "NWD = " << a << endl; } else{ c=b%a; b=a; a=c; while (a); cout<< "NWD = " << b << endl; } system("pause"); return 0; }
Dobrze było by zabezpieczyć się przed wprowadzaniem złego typu danych (np. liter zamiast cyfr itp), ale nie wiem czy znasz obsługę strumienia wejściowego
Pomyśłałem chwilkę i poszperałem w necie. To kod, w którym jest zabezpieczenie przed wpisywanie liter i/lub liczb nieodpowiadającym założeniom.
#include <iostream> using namespace std; int main () { int a,b,c; cout<< "Podaj dwie liczby a i b" << endl; while(!(cin>>a>>b)) { cout<< "Podaj poprawne dwie liczby a i b" << endl; cin.clear(); cin.sync(); } if ((a <= 0) || (b <= 0)) cout<< "Podane liczby muszą być całkowitymi nieujemnymi!" << endl; else if(a>b){ c=a%b; a=b; b=c; while (b); cout<< "NWD = " << a << endl; } else{ c=b%a; b=a; a=c; while (a); cout<< "NWD = " << b << endl; } system("pause"); return 0; }
Oczywiście brakuje nam jeszcze jednej rzeczy, mianowicie jakiegoś warunku, który zakończy działanie programu jeżeli największym wspólnym dzielnikiem dwóch liczb jest 1 np liczb 7 i 3
Napisane przez matma4u w 08.09.2013 - 17:05
@ krolikbuks - dziękuje za czujność
@ PAK - też uważam temat za zamknięty. Nie posądzam Cię o nieuczciwość, bo faktycznie często się zdarza, że nauczyciele zadania z różnych olimpiad zadają uczniom w ramach ćwiczeń specjalnych (zadania z gwiazdką). Nie zmienia to jednak faktu, że póki co nie uzyskasz odpowiedzi na to zadanie. Jeśli przypomnisz o sprawie już po terminie tego etapu olimpiady to z pewnością uzyskasz odpowiedź.
Napisane przez matma4u w 18.06.2013 - 18:30
Korzystamy z definicji funkcji malejącej
Badamy znak w wyznaczonym przedziale:
- funkcja jest malejąca w wyznaczonym przedziale
Napisane przez matma4u w 18.06.2013 - 17:17
Na początku wyznacz dziedzinę funkcji, z tym nie powinieneś mieć problemu. Teraz korzystasz z definicji funkcji rosnącej:
Musimy zbadać znak dla jeśli jest >0 to znaczy że funkcja jest rosnąca w wybranym przez nas przedziale uwzględniającym dziedzinę funkcji
- jest rosnąca
Napisane przez matma4u w 09.06.2013 - 15:00
Mógłbym jeszcze dowiedzieć się co oznacza ?
oznacza logarytm naturalny - http://pl.wikipedia....arytm_naturalny
Napisane przez matma4u w 04.06.2013 - 19:06
Mój błąd już poprawiam. Zadania z linków są podobne, aczkolwiek różnią się dość jednym ważnym szczegółem, który zaważa na wyniku . W moim zadaniu jest : "pola części koła leżącej na zewnątrz trójkąta", a w tamtych jest : "pola powierzchni części trójkąta"
Mój też błąd, bo nie przeczytałem tego uważnie.
@ bb314 - jesteś mistrzynią rysunków, plusik za to dla Ciebie.
Napisane przez matma4u w 02.06.2013 - 09:48
Z tymi kątami można jeszcze skorzystać z własności rombu: , jeżeli , stąd
Napisane przez matma4u w 02.06.2013 - 08:47
Możesz przedstawić swoje rozwiązanie dla trójkąta równobocznego, może ktoś w przyszłości będzie tego potrzebować.
Co do drugiego przypadku, po zrobieniu dobrego rysunku można zauważyć, że czworokąt AOBC jest rombem o boku równym 20 cm i kąt , stąd pole trójkąta będzie połową pola tego rombu.
- suma kątów w trójkącie wynosi , stąd , kąt , będzie podwojoną miarą tych kątów czyli
Policzenie promienia nie będzie już chyba problemem.
Napisane przez matma4u w 18.05.2013 - 12:15
Korzystasz z własności:
W Twoim przypadku mamy:
Community Forum Software by IP.Board
Właściciel: matma4u.pl