Niedawno miałem pracę klasową z działań na potęgach i pierwiastkach. Trochę się zawiodłem na trudności zadań :? natomiast zaciekawiła mnie jedna rzecz: jedno zadanie było na temat usuwania niewymierności z ułamków, a mianowicie:
Zrobiłem to w następujący sposób:
Nauczycielka zaznaczyła mi całe zadanie na czerwono i powiedziała, że źle to rozpisałem, i że powinno być:
Powiedziała, że albo mam nie skreślać tych pierwiastków jeszcze w postaci sumy algebraicznej i robić to w pamięci, albo wyłączyć pierwiastek przed nawias i dopiero skracać, bo "skracać w ten sposób możemy tylko, kiedy jest mnożenie lub dzielenie". Podobno trzeba tak robić na maturze ( już nie mówiąc o teście na koniec 3G ), bo inaczej nie zaliczą itd.
Ile jest w tym prawdy i co o tym sądzicie? :? Czy ktoś spotkał się z czymś takim, że zadanie na maturze nie zostało zaliczone z TAKIEGO powodu? Jakoś nie chce mi się wierzyć
Pozdrawiam i czekam na opinie, Tomalla :roll:
Usuwanie niewymierności z ułamków
Rozpoczęty przez Tomalla, Oct 18 2008 16:30
1 odpowiedź w tym temacie
#1
Napisano 18.10.2008 - 16:30
________
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
Napisano 25.09.2011 - 17:55
#2
Napisano 18.10.2008 - 16:56
Twoja nauczycielka ma racje, w tym zadaniu gołym okiem widac, że to się redukuje
jak takbys napisał:
to nikt by do tego się nie mógł doczepic, bo to poprawnie, czy są i tacy, co trzeba jasno napisac dlaczego (czyli tak jak napisała Twoja nauczycielka)
jak takbys napisał:
to nikt by do tego się nie mógł doczepic, bo to poprawnie, czy są i tacy, co trzeba jasno napisac dlaczego (czyli tak jak napisała Twoja nauczycielka)