Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin

Zdjęcie
        STUDIA        

Analiza procesów decyzyjnych - problem decyzyjny badania operacyjne



  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 paulaq2

paulaq2

    Ułamek

  • Jr Użytkownik
  • 6 postów
0
Neutralny
  • Płeć:Kobieta

Napisano 24.05.2022 - 19:57

Klient zwrócił się do banku z wnioskiem o roczny kredyt w wysokości 50 000$. Stopa procentowa dla kredytów wynosi 12% w skali rocznej. Jeżeli bank nie udzieli kredytu, może zainwestować 50 000$ w obligacje, które przynoszą 6% zysk w skali rocznej. Bank ocenia wstępnie, bez dodatkowej informacji, prawdopodobieństwo, że klient nie spłaci kredytu na 4%. Wówczas bank straci kwotę 50000$.

 

Istnieje możliwość sprawdzenia wiarygodności kredytowej klienta; wywiad kosztuje 500$. Na podstawie wywiadu bank może uzyskać rekomendację czy klient jest wiarygodny czy też nie. Doświadczenie z przeszłości pokazuje, że  procedura sprawdzania wiarygodności klienta może być opisana za pomocą następujących prawdopodobieństw warunkowych:

P(dobra rekomendacja - klient spłaci kredyt) -> 0,8

P(dobra rekomendacja - klient nie spłaci kredytu) -> 0,25

P(zła rekomendacja - klient spłaci kredyt) -> 0,2

P(zła rekomendacja - klient nie spłaci kredytu) -> 0,75

Jaką decyzję powinien podjąć bank kierując się kryterium minimalizacji oczekiwanego żalu?
Czy opłaca się przeprowadzać postępowanie sprawdzania wiarygodności klienta?
Znajdź wartość doskonałej informacji, wartość próbkowej informacji oraz oceń efektywność procedury sprawdzania wiarygodności klientów.

 


  • 0

Afroman

    Kombinator

  • Użytkownik
3
  • Płeć:Kobieta

Napisano 25.09.2011 - 17:55