Zadanie 2
Firma rozważa, czy podjąć akcję promocyjną nowego produktu. Załóżmy, że wynikiem akcji marketingowej może być SUKCES z prawdopodobieństwem 0,6 i PORAŻKA z prawdopodobieństwem 0,4. Jeżeli firma zdecyduje się na akcję marketingową i poniesie porażkę, straci wówczas 200 000 $. Jeżeli akcja marketingowa odniesie sukces, firma zarobi 400 000$.
tabela w załączniku
P(sprzyjający - sukces) = 0,6
P(sprzyjający- porażka) = 0,1
P(neutralny - sukces) = 0,3
P(neutralny- porażka) = 0,2
P(niesprzyjający - sukces) = 0,1
P(niesprzyjający - porażka) = 0,7
Prawdopodobieństwa warunkowe zostały oszacowane na podstawie ocen sukcesów i porażek w przypadku poprzednio wprowadzanych nowych produktów. Koszt badania wstępnego wynosi 18 000$.
Użytkownik paulaq2 edytował ten post 23.05.2022 - 11:30