Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin

Zdjęcie
        STUDIA        

Badania operacyjne - prawdopodobieństwo



  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 paulaq2

paulaq2

    Ułamek

  • Jr Użytkownik
  • 6 postów
0
Neutralny
  • Płeć:Kobieta

Napisano 23.05.2022 - 11:17

Zadanie 2

Firma rozważa, czy podjąć akcję promocyjną nowego produktu. Załóżmy, że wynikiem akcji marketingowej może być SUKCES z prawdopodobieństwem 0,6 i PORAŻKA z prawdopodobieństwem 0,4. Jeżeli firma zdecyduje się na akcję marketingową i poniesie porażkę, straci wówczas 200 000 $. Jeżeli akcja marketingowa odniesie sukces, firma zarobi 400 000$.

tabela w załączniku

P(sprzyjający - sukces) = 0,6

P(sprzyjający- porażka) = 0,1

P(neutralny - sukces) = 0,3

P(neutralny- porażka) = 0,2

P(niesprzyjający - sukces) = 0,1

P(niesprzyjający - porażka) = 0,7

 

Prawdopodobieństwa warunkowe zostały oszacowane na podstawie ocen sukcesów i porażek w przypadku poprzednio wprowadzanych nowych produktów. Koszt badania wstępnego wynosi 18 000$.

Czy firma powinna podjąć akcję marketingową, jeżeli wynik badania wstępnego będzie neutralny?
Czy wysokość kosztu  badania uzasadnia celowość podjęcia badania?

 


Użytkownik paulaq2 edytował ten post 23.05.2022 - 11:30

  • 0

Afroman

    Kombinator

  • Użytkownik
3
  • Płeć:Kobieta

Napisano 25.09.2011 - 17:55