Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin

Zdjęcie
        LICEUM        

Mam prośbę o opracowanie układu współzędnych

Funkcje

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 pagitago

pagitago

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 2 postów
0
Neutralny
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15.05.2018 - 21:35

Cześć :shifty: Jestem prawnikiem, więc z góry przepraszam za pytanie:)

Myslę jednak, że tylko matematyk mi pomoze :shifty: 

 

Opracowałem pewien wzór, jak obliczyc alimenty przy tzw. pieczy naprzemiennej  :wave: 

Najpierw wyceniam koszty utrzymania dziecka i niech to będzie np. 1000 zł

 

1) Następnie ustalam, ile kosztuje utrzymanie dziecka podczas pobytu u każdego z rodziców

50 dni (przez które dziecko przebywa u ojca): 365 dni w roku  ≈ 0,14, co oznacza, że procentowy udział ojca w pieczy naprzemiennej wynosi 14%.

315 dni (przez które dziecko przebywa u matki): 365 dni w roku ≈ 0,86, co oznacza, że procentowy udział matki w pieczy naprzemiennej wynosi 86%. 

(oczywiscie co 4 lata mamy rok przestępny, ale to szczegół)

 

2) Następnie ustalam, ile wynoszą koszty utrzymania dziecka podczas pobytu u każdego z rodziców;

  1. 1000 x 14% = 140 zł, co stanowi konieczny dla ojca koszt utrzymania dziecka,
  2. 1000 x 86% = 860 zł, co stanowi konieczny dla matki koszt utrzymania dziecka.

3) Kolejnym etapem jest ustalenie, ile każdy z rodziców rzeczywiście może łożyć na dziecko

(zakładajac że ojciec zarabia 2000 zł zaś matka 3500, sumuję te dochody i dokonuję następujących obliczeń)

2000:5500≈0,36x100=36%, 1000 x 36%=360 zł - to kwota jaką może rzeczywiście łożyć ojciec

3500:5500≈0,64x100=64%, 1000x 64%=640zł - to kwota jaką rzeczywiście może łożyć matka