Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin

Zdjęcie
        STUDIA        

Funkcja odwracanie kolejności cyfr w C



  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebo33

sebo33

    Nowicjusz

  • Jr Użytkownik
  • 4 postów
0
Neutralny
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20.01.2016 - 02:03

Witam. Jestem początkujący i mam do napisania funkcję w języku C, która odwraca kolejność liczb (np. dodatnia liczba wejściowa 345 ma zostać wyświetlona jako liczba 543; ujemna liczba wejściowa - 321 ma zostać wyświetlona jako liczba -123). Mam problem z liczbami ujemnymi, gdyż jak w przykładzie zamiast -123 wyświetla mi 123-. Nie wiem w ogóle jak zapisać, żeby ten minus został na początku wyświetlany, więc wygląda to jak wygląda:

Spoiler
(tab);i++)

 


  • 0

Afroman

    Kombinator

  • Użytkownik
3
  • Płeć:Kobieta

Napisano 25.09.2011 - 17:55

#2 Jarekzulus

Jarekzulus

    Wielki Analityk

  • +Mods
  • Redaktor
  • 4210 postów
3410
Profesor
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20.01.2016 - 10:21

Tak bez kodu

 

Najpierw zapytaj czy badana liczba jest większa od 0

Jeśli tak to masz swój kod i gra

 

Jeśli nie,  odwróć tylko moduł tej liczby czyli 321 a na koniec przemnóż przez -1 i masz wynik.

 

Rozwiązanie może mało eleganckie ale na pewno zadziała.


  • 1

:wave: :wave: :wave: Jeśli rzuciłem choć promyczek światła na problem który postawiłeś - podziękuj. pre_1433974176__syg.jpgNad kreską


#3 Ereinion

Ereinion

    Mega Rozkminiacz z Marsa

  • $Jr Admin
  • 2104 postów
1008
Starszy Wykładowca I
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20.01.2016 - 15:36


Rozwiązanie może mało eleganckie ale na pewno zadziała.