Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin

Zdjęcie
        STUDIA        

Kombinacje z bonami



  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
1 odpowiedź w tym temacie

#1 adzik5117

adzik5117

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 1 postów
0
Neutralny
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21.04.2014 - 14:45

Na ile sposobów można podzielid sześd bonów towarowych 100 zł i siedem bonów 200 zł pomiędzy pięciu pracowników?

 

Proszę  o pomoc :)


  • 0

Afroman

    Kombinator

  • Użytkownik
3
  • Płeć:Kobieta

Napisano 25.09.2011 - 17:55

#2 bb314

bb314

    miła suczka

  • $Jr Admin
  • Redaktor
  • 4000 postów
5064
Profesor
  • Płeć:Kobieta

Napisano 21.04.2014 - 17:24

Zależy jak na to patrzyć. Jeśli pracownicy są nierozróżnialni to na dwa sposoby:

 

I\ -\ \{100+100+100+100\\100+100+200\\200+200\\200+200\\200+200\ \ \ \ \ \ \ \ II\ -\ \{100+100+200\\100+100+200\\100+100+200\\200+200\\200+200

\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ :shifty: \ :shifty:

Jeśli pracownicy są rozróżnialni, to

I sposób daje - trzech z pięciu dostanie 2\cdot200, dwóch pozostałych 4\cdot100,\ 2\cdot100+200 lub odwrotnie, więc

{5\choose 3}\cdot 2=10\cdot2=20\ możliwości

II sposób daje - trzech z pięciu dostanie 2\cdot100+200, dwóch pozostałych 2\cdot200, więc

{5\choose 3}=10\ możliwości

 

razem \re\ 30\ możliwości

\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ :shifty: \ :shifty:

  • 1

\ \
\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ Jeśli chcesz powiedzieć \ \ DZIĘKUJĘ \ \ lub \ \ ŁAŁ \ \  to zaloguj się i kliknij znak\ rep_up.png\ nad kreską.\bl\ \ \ \nearrow
..
..
..
..
..
..