Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin

Zdjęcie

zegar i jego wskazowki


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 JSB

JSB

    Operator całkujący

  • VIP
  • 484 postów
90
Mały Pomocnik III
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15.10.2007 - 21:46

jaka jest odległość miedzy koncami wskazowek minutowej i godzinnej o godz 10. dlugosc wskazówki godzinowej jest rowna l a minutowej k
  • 0
Fizycy w odróżnieniu od matematyków używają matematyki w sposób inteligentny

\small Question: <br />What\,is\,the\,difference\,between\,theoretical\,physics\,and\,mathematical\,physics?\\<br />Answer:\,Theoretical\,physics\,is done\,by\,physicists\,who\,lack\,the\,necessary\,skills\,to\,do\,real\,experiments;\\mathematical\,physics\,is\,done\,by\,mathematicians\,who\,lack\,the\,necessary\,skills\,to\,do\,real\,mathematics.\\<br /> N.\, David\, Mermin


Pomogłem? Naciśnij Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

POLECAM

Afroman

    Kombinator

  • Użytkownik
3
  • Płeć:Kobieta

Napisano 25.09.2011 - 17:55

#2 Aga

Aga

    Druga pochodna

  • VIP
  • 137 postów
9
Mały Pomocnik I
  • Płeć:Kobieta

Napisano 15.10.2007 - 21:59

Dołączona grafika
Prowadzimy wysokość |AC|. Z trójkąta 30,60,90:
|AO|=l
|OC|=\frac{1}{2}l
|AC|=\frac{1}{2} \sqrt{3} l
|BO|=k
|CB|=\frac{1}{2} l - k
z tw. Pitagorasa:
|AB|=\sqrt{(\frac{1}{2} l - k)^2+(\frac{1}{2} \sqrt{3} l)^2
  • 0
-> Po co ludzie uczą się matematyki?

~>Żeby uczyć matematyki innych.

Hugo Steinhaus

#3 JSB

JSB

    Operator całkujący

  • VIP
  • 484 postów
90
Mały Pomocnik III
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15.10.2007 - 22:08

l<k
to juz tylko tak na logike
  • 0
Fizycy w odróżnieniu od matematyków używają matematyki w sposób inteligentny

\small Question: <br />What\,is\,the\,difference\,between\,theoretical\,physics\,and\,mathematical\,physics?\\<br />Answer:\,Theoretical\,physics\,is done\,by\,physicists\,who\,lack\,the\,necessary\,skills\,to\,do\,real\,experiments;\\mathematical\,physics\,is\,done\,by\,mathematicians\,who\,lack\,the\,necessary\,skills\,to\,do\,real\,mathematics.\\<br /> N.\, David\, Mermin


Pomogłem? Naciśnij Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

POLECAM

#4 Jarekzulus

Jarekzulus

    Wielki Analityk

  • +Mods
  • Redaktor
  • 3963 postów
3274
Profesor
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11.09.2020 - 12:05

pre_1599822180__zegar.jpg

O godzinie 10^{00} wskazówki tworzą kąt 60^{\circ} lecz nie wiadomo czy ACB jest kątem prostym.

 

Możemy użyć tw. cosinósów

d=\sqrt{l^2+k^2-2\cdot l\cdot k\cdot cos(60^{\circ})}=\sqrt{l^2+k^2-2\cdot l\cdot k \cdot\frac{1}{2}}


Użytkownik Jarekzulus edytował ten post 11.09.2020 - 12:07

  • 0

:wave: :wave: :wave: Jeśli rzuciłem choć promyczek światła na problem który postawiłeś - podziękuj. pre_1433974176__syg.jpgNad kreską


#5 Kinia7

Kinia7

    Wielki Analityk

  • ^Przyjaciele
  • 3101 postów
413
Instruktor II
  • Płeć:Kobieta

Napisano 11.09.2020 - 19:23

... lecz nie wiadomo czy ACB jest kątem prostym.

 

`

A skąd w ogóle taka sugestia?


  • 0

#6 Jarekzulus

Jarekzulus

    Wielki Analityk

  • +Mods
  • Redaktor
  • 3963 postów
3274
Profesor
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11.09.2020 - 19:43

Niestety brak rysunku


-------

Post Agi

 

Prowadzimy wysokość |AC|. Z trójkąta 30,60,90:
|AO|=l
|OC|=\frac{1}{2}l
|AC|=\frac{1}{2} \sqrt{3} l
|BO|=k
|CB|=\frac{1}{2} l - k
z tw. Pitagorasa:
|AB|=\sqrt{(\frac{1}{2} l - k)^2+(\frac{1}{2} \sqrt{3} l)^2


Użytkownik Jarekzulus edytował ten post 11.09.2020 - 19:43

  • 0

:wave: :wave: :wave: Jeśli rzuciłem choć promyczek światła na problem który postawiłeś - podziękuj. pre_1433974176__syg.jpgNad kreską