Witam
ostatnio dostaliśmy zadanie:
:twisted:
7+7=4
8+3=0
7+2=3
3+5=2
5+7=4
5+8=2
7+3=?
Mamy stwierdzić czy obliczenia te maja sens jeśli tak to jakie będzie ostatnie rozwiązanie.
Zastanawiam sie już od tygodnia i nie mogę znaleźć racjonalnego rozwiązania czy wyjaśnienia.
Może spotkałeś sie już z takimi równaniami?
pozdrawiam :?:
Obliczenia te maja sens??
Rozpoczęty przez gino5, Oct 07 2007 21:08
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07.10.2007 - 21:08
Napisano 25.09.2011 - 17:55
#2
Napisano 07.10.2007 - 21:49
maja sens
=> 7 oznaczamy wartosc 2
i ta zasada idziemy dalej.
=> 7 oznaczamy wartosc 2
i ta zasada idziemy dalej.
#3
Napisano 08.10.2007 - 15:46
jak to...? zupełnie tego nie rozumiem... 7 mamy 2 zastępować?
-> Po co ludzie uczą się matematyki?
~>Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus
~>Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus
#4
Napisano 08.10.2007 - 15:55
Wszystko fajnie tylko jak to sie ma do reszty
8+3 === 0 jak to mam zrozumieć i dlaczego 7 to 2 ??
8+3 === 0 jak to mam zrozumieć i dlaczego 7 to 2 ??
#5
Napisano 08.10.2007 - 19:25
siódemka nie ma wartości równej siedem tylko jest cyfra zapisujaca wartosc 2
żeby było łatwiej zapisze algebrą:
pomylilo mi sie ze dwa. przepraszam
żeby było łatwiej zapisze algebrą:
pomylilo mi sie ze dwa. przepraszam
#6
Napisano 08.10.2007 - 20:27
no to wg tego co napisałeś wychodzi mi b lub h. Ale przez to wyszło mi, że 3 litery są równe 0... To o to chodziło..? Bo nie jestem do końca przekonana...
-> Po co ludzie uczą się matematyki?
~>Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus
~>Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus
#7
Napisano 08.10.2007 - 21:19
raczej tak. nie mam innej idei
#8
Napisano 09.10.2007 - 18:43
ta twoja "idea" za bardzo jest z angielszczona dziwaczne jest to zadanie. ja bym je zostawiła tak jak jest i powiedziała nauczycielowi że się z tym nic nie da zrobić.
-> Po co ludzie uczą się matematyki?
~>Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus
~>Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus