#1
Napisano 12.09.2011 - 21:59
W klasie Ia jest 36 uczniów, wśród których:26 zna język angielski, 23 zna język francuski i 24 zna język rosyjski.
Czy w klasa I a jest uczeń, który zna wszystkie trzy języki?
Napisano 25.09.2011 - 17:55
#2
Napisano 13.09.2011 - 11:45
... a więc narysuj sobie takie 3 zbiory jak mówisz i na brzegach napisz odpowiednio ; dalej wewnątrz części wspólnejW klasie Ia jest 36 uczniów, wśród których:26 zna język angielski, 23 zna język francuski i 24 zna język rosyjski. Czy w klasa I a jest uczeń, który zna wszystkie trzy języki ?
tych 3-ech zbiorów napisz , czyli zakładamy, że w klasie jest 1 uczeń znający 3 języki , symbolicznie AFR=1; dalej wewnątrz części wspólnych
oznaczających znajomość 2-óch języków , , ; gdzie to liczby uczniów znających po 2 języki ; w ten sposób zostały
ci tylko części odpowiadające liczbom uczniów znających 1 język i w nich napisz odpowiednio , , ,
w ten sposób masz wszystko, aby napisać np. równanie sumy znajomości 1 lub 2 lub 3 języki :
a to oznacza TAK ,
w klasie może być 1 uczeń znający 3 języki ... "na raz" , a jako przykład weź sobie jakąś trójkę liczb taką , że
, to się przekonasz . ...
#3
Napisano 15.09.2011 - 20:36
Witam mam problem z tym zadaniem.Chodzi o to, że nie wiem w jaki sposób można to rozwiązać graficznie.Zależy mi na tej metodzie.Wiem że na początku trzeba narysować trzy zbiory z wspólną częścią.Liczę na waszą pomoc
W klasie Ia jest 36 uczniów, wśród których:26 zna język angielski, 23 zna język francuski i 24 zna język rosyjski.
Czy w klasa I a jest uczeń, który zna wszystkie trzy języki?
Można z zasady (wzoru) "włączeń - wyłączeń":
Po podstawieniu liczności danych zbiorów:
tak znajduje się.