Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin

Zdjęcie
- - - - -

Nauka Matematyki - plan działania


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Lilith29

Lilith29

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 2 postów
1
Neutralny
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19.05.2011 - 17:18

Witam,
niedawno zarejestrowałem się tutaj i mam następujący problem.
Jestem uczniem liceum, przerobiłem cały materiał liceum - mam go doskonale opanowany i pytanie się takie pojawia.
Co mam dalej przerabiać? Czy mógłby ktoś podać jakieś zagadnienia/tematy/książki? Bardzo ważna jest tu kolejność nauki.

Jest tu od groma informacji i nie potrafię odnaleźć początku ani kolejności tematów.
Mój plan jest taki by przerobić najpierw książkę: "Teoria Liczb" W. Sierpiński, a następnie zabrać się za pochodne, całki itd.

Co o tym sądzicie? Czy mógłby mi ktokolwiek napisać, że np. Zacznij od tej książki, następnie opanuj te zagadnienia, później tamte.
Bardzo mi zależy na dalszej nauce i rozwijaniu się w tym kierunku, mój mózg chłonie z łatwością wszystkie matematyczne tematy, więc wrzucajcie ich tu jak najwięcej.

Bardzo proszę o pomoc. ; )

Dziękuję i pozdrawiam
  • 0

Afroman

    Kombinator

  • Użytkownik
3
  • Płeć:Kobieta

Napisano 25.09.2011 - 17:55

#2 Arczi

Arczi

    Operator całkujący

  • Redaktor
  • 340 postów
104
Pomocnik I
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19.05.2011 - 20:41

Hmmm... Zależy w jakim celu chciałbyś tą wiedzę zdobywać. Jeśli posmakować wszystkiego po trochu, to najlepiej podzielić sobie materiał na działy: algebra, analiza, rachunek prawdopodobieństwa, itd. i po troszku zacząć czytać (uczyć się i rozwiązywać zadania). Wtedy najlepiej wziąć jakąś książkę, która omawia wszystkie działy (chyba Stankiewicz coś takiego napisał).
Jeśli natomiast masz już jakąś ulubioną dziedzinę, to wówczas możesz głównie skupić się na niej (zapewne w trakcie opanowywania materiału będziesz 'odwiedzał' również i inne dziedziny).