równanie rzutu ortogonalnego
#1
Napisano 05.04.2008 - 18:56
Napisano 25.09.2011 - 17:55
#2
Napisano 06.04.2008 - 14:55
, w tym celu wystarczy zauważyć, że wektor normalny do płaszczyzny
należącej do pęku równanie: , czyli , zatem to równanie i równanie danej płaszczyzny , czyli
to szukane równanie rzutu danej prostej na daną płaszczyznę w postaci krawędziowej. ... 8)
#3
Napisano 06.04.2008 - 16:53
2.oblicz punkt przeciecia sie prostej z plaszczyzna
3.zrzutuj dowolny punkt prostej na plaszczyzne
4.majac 2 punkty na plaszczyznie oblicz wektor kierunkowy prostej bedacej rzutem prostej l
5 majac wektor kierunkowy oraz punkt nalezacy do prostej utworz jej rownanie
#4
Napisano 06.04.2008 - 17:38
wszystko jest cacy, to po co prosisz o rozwiązanie tego zadania, dla mnie to jest klasyczny schemat - algorytm, no to proszę zrób tak sobie,1.Zapisz równanie danej prostej w postaci parametrycznej
2.oblicz punkt przecięcia się tej prostej z daną płaszczyzną
3.zrzutuj dowolny punkt danej prostej na tę płaszczyznę
4.mając już 2 punkty na tej płaszczyźnie, oblicz wektor kierunkowy tej prostej będącej właśnie szukanym rzutem l' danej prostej l
5. a na koniec, mając wektor kierunkowy oraz punkt należący do prostej utwórz jej równanie w postaci kanonicznej lub parametrycznej
to zobaczymy ile się narobisz, a ja nie jestem rzemieślnikiem i nie mam zamiaru ... ,dlatego pozwoliłem sobie przy nim nieco pogrzebać :? ...
proszę pokaż jak to się łatwo robi to zobaczymy jakie ładne rzeczy ci zaczną wychodzić... (pełno ułamków. itp) może ktoś zechce się w tym
pogrzebać, to proszę; widzę, że .. ktoś, coś, komuś, chce tutaj udowodnić, ale staje się w tym śmieszny,. ... 8)
#5
Napisano 06.04.2008 - 22:30