Dlaczego tory kolejowe i szosy są pochylone na zakrętach.
tory i szosy
Rozpoczęty przez metallukas, Aug 30 2010 20:36
1 odpowiedź w tym temacie
#1
Napisano 30.08.2010 - 20:36
Napisano 25.09.2011 - 17:55
#2
Napisano 02.09.2010 - 16:58
Drogi kolego zaskakuje mnie twoje pytanie iz śmiem twierdzić ze osoba o twoim wykształceniu jak wskazuje mi na to twój nick powinna wiedzieć o tak banalnej sprawie iż szosy i tory kolejowe pochylone są pod pewnym ustalonym kontem abyś wracając późno do domu z mocno zakakrapianej imprezy nie stracił równowagi. Otóż to jeden z najważniejszych priorytetów stawianych tym drogom.
Pozdrów profesora K.K:D
Tory kolejowe i szosy pochylone sa na zakrętach ponieważ na każdy poruszajacy się po torze okręgu obiekt, samochód czy pociąg działa siła odśrodkowa, która odpycha ciało od środka na zewnątrz toru, tak wiec wybija poza zakręt. Jeżeli jezdnia lub tory są pochylone zwiększa to siłę reakcji podłoża, która równoważy siłe dośrodkową.
PROSZĘ;D
PODZIĘKUJ KRYSTIANOWI;D
POZDRÓW PROF. K.K;P
Pozdrów profesora K.K:D
Tory kolejowe i szosy pochylone sa na zakrętach ponieważ na każdy poruszajacy się po torze okręgu obiekt, samochód czy pociąg działa siła odśrodkowa, która odpycha ciało od środka na zewnątrz toru, tak wiec wybija poza zakręt. Jeżeli jezdnia lub tory są pochylone zwiększa to siłę reakcji podłoża, która równoważy siłe dośrodkową.
PROSZĘ;D
PODZIĘKUJ KRYSTIANOWI;D
POZDRÓW PROF. K.K;P