12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11.09.2009 - 19:16
Mam ogromny problem z dowodzeniem wzorów na zbiorach. Niby na lekcji rozumiem, ale samodzielna praca w domu przysparza mi wiele problemów. Dlatego bardzo bym prosiła o wytłumaczenie "jak to się robi?" krok po kroku w dziale ABC Matematyka (może ktoś inny również skorzysta). Nie chce podawać zadania i bez myślnie bez najmniejszego wysiłku przepisać do zeszytu gotowe rozwiązanie. Za pomoc będę wdzieczna.
Napisano 25.09.2011 - 17:55
#2
Napisano 11.09.2009 - 19:21
Możesz dać zadanie, bo na przykładach się najlepiej uczy. A to, czy bezmyślnie przepiszesz zadanie - zależy tylko od ciebie My możemy przecież opisać rozwiązanie, krok po kroku, a Ty możesz się na tym wzorować.
________
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
#3
Napisano 11.09.2009 - 19:34
Skoro tak... W takim razie może takie dwa przykłady:
#4
Napisano 11.09.2009 - 19:47
a więc, mamy pokazać równość dwóch zbiorów... więc weźmiemy należący do jednego i równoważnymi przekształceniami (korzystając z definicji sumy, iloczyny, dopełniania) pokazemy, że należy do drugiego zbioru.
1.
2. (2 prawo de Morgana dla zbiorów)
coś jeszcze bardziej rozpisać? wyjaśnić?
1.
2. (2 prawo de Morgana dla zbiorów)
coś jeszcze bardziej rozpisać? wyjaśnić?
#5
Napisano 11.09.2009 - 20:08
możesz też skorzystać z, moim zdaniem przydatnej metody, którą opisałem tutaj: http://matma4u.pl/in...p...ost&p=44620 (tam masz też od razu dowód drugiej z Twoich równości)
#6
Napisano 13.09.2009 - 17:48
No dobrze niki87, ale skąd wzieła się taka kolejność? Skąd wiesz, że akurat w ten sposób trzeba rozwiązać to zadanie? Jakieś zasady?
mogłabym prosic o głębszą analizę tego fragmentu?
Analizuję analizuję i... i nic. Znalazłam jakiś jeszcze przykład w książce. Może mógłby ktoś napisać tak małymi kroczkami jak się za to zabrać.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie wypowiedzi.
mogłabym prosic o głębszą analizę tego fragmentu?
Analizuję analizuję i... i nic. Znalazłam jakiś jeszcze przykład w książce. Może mógłby ktoś napisać tak małymi kroczkami jak się za to zabrać.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie wypowiedzi.
#7
Napisano 13.09.2009 - 17:59
Do tego przykładu możesz zrobić sobie prosty rysunek: dwa pseudo kółka nachodzące na siebie
Zaczynamy od lewej strony równania, tak? , inaczej ).
Zaczynamy od lewej strony równania, tak? , inaczej ).
________
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
#8
Napisano 13.09.2009 - 18:02
Dziękuję za odpowiedź, ale rysowanie kółek opanowałam do perfekcji gorzej z opanowaniem x należy do... itd
#10
Napisano 13.09.2009 - 18:22
niki87, wytłumaczyłabyś jeszcze ten fragment o który paulan prosiła? Na początku #6 posta. Też tego fragmentu nie rozumiem
________
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
#11
Napisano 13.09.2009 - 19:05
uzasadnie to ta chłopski rozum: w pierwszej części koniunkcji () mamy, ze x należy do A lub należy do B (czyli należy do chociaż jednego z nich), w drugiej części mamy, ze należy do obu... czyli częścią wspólną obu jest to, że należy do obu może to trochę dziwnie zapisałam (jedna równoważność mogłam pominąć ) ale pisałam na szybko
#12
Napisano 13.09.2009 - 20:28
O rany ... już wiem gdzie błęda popełniłem Podstawy logiki matematycznej się kłaniają
________
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=
Nie rozwiązuję zadań poprzez PMy!
Nie zaśmiecać mi skrzynki odbiorczej wiadomościami typu "pomóż mi w następnym zadaniu" etc.
Tego typu wiadomości będę po prostu ignorował i od razu usuwał.
=-.-= ToMaLlA - General Modder in games with QuaKe 3 and DooM III EnGiNes =-.-=