Skocz do zawartości

  •  
  • Mini kompendium
  • MimeTeX
  • Regulamin





- - - - -

Matma mnie kręci - już po raz piąty

Napisane przez matma4u, 25 August 2012 · 8364 wyświetleń

matematyka
Przygotowanie filmu wideo, który pokaże potencjał drzemiący w matematyce, to zadanie dla uczestników konkursu „Matma mnie kręci”. Na najlepszych czeka nawet 10 tysięcy złotych. Zgłoszenia można przesyłać do 4 listopada.

Zadaniem uczestników będzie stworzenie krótkiego filmu, w którym zaprezentują co w matematyce pociąga ich najbardziej. Uczniowie, którzy chcą wziąć udział w konkursie powinni zarejestrować się na stronie kalkulatory.pl i przesyłać do 4 listopada stworzony przez siebie film.

Następnie zostanie uruchomione głosowanie internetowe, a po nim ostateczną decyzję podejmie jury, złożone z matematyków oraz filmowców. Prace będą oceniane według kryteriów takich, jak: pomysłowość, oprawa graficzna, dźwięk, zaangażowanie w projekt oraz promocja matematyki.

„Głównym celem konkursu jest propagowanie matematyki wśród młodych ludzi. Należy im pokazywać, jak wiele można jeszcze odkryć w tej dziedzinie i jak wielką radość można z tego czerpać. Potencjał w polskiej młodzieży drzemie ogromny, co można zaobserwować podczas wszelkiego typu konkursów i olimpiad matematycznych, gdzie nasi rodacy z łatwością przechodzą do etapów europejskich czy nawet ogólnoświatowych i tam zajmują miejsca w czołówce” – mówi pomysłodawca konkursu Piotr Tomczak z firmy Casio.

Laureat konkursu otrzyma 10 tysięcy złotych, a zdobywcy kolejnych miejsc: cyfrowy aparat fotograficzny i kalkulator graficzny. Kalkulatory zostaną również przyznane najwyżej ocenianym filmom, w podziale na grupy wiekowe: szkoły podstawowe, gimnazjalne, ponad gimnazjalne.

Organizatorzy postanowili w tym roku przyznać także specjalną nagrodę w kategorii pomysłowość. Nagrodę otrzyma film, który znajdzie się poza pierwszą trójką i będzie miał najwyższą ocenę w tej kategorii. Jak co roku „Nagrodę Mistrza” otrzyma też wskazany przez laureata pedagog.

Konkurs „Matma mnie kręci” cieszy się od lat niezwykłą popularnością. Dotychczasowe edycje zgromadziły łącznie ponad 300 filmów, które w serwisie You Tube, obejrzano blisko 1 400 tysięcy razy.

„Samo zapoznanie się z kilkoma nagrodzonymi pracami może wzbudzić u młodych ludzi ciekawość. Może to być impuls do spojrzenia na matematykę nie tylko przez pryzmat wykładów i lekcji, ale jako coś niezwykle atrakcyjnego. Przecież matematyka otacza nas każdego dnia, a my niekoniecznie zwracamy na to uwag. Może warto otworzyć na nią oczy” – dodał Tomczak.

PAP – Nauka w Polsce

ekr/ agt/

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl


__________________________________________________________________________________________________

AKTUALIZACJA z dn. 04.01.2013
__________________________________________________________________________________________________
"Matma mnie kręci" - konkurs na matematyczne filmy rozstrzygnięty
Obrażona matematyka, której zniknięcie zlikwidowało wyprzedaże na Piotrkowskiej w Łodzi i hiphopowi motocykliści, kreślący styczne do okręgu na ulicach Wrocławia - to tematy zwycięskich filmów piątej edycji ogólnopolskiego konkursu "Matma mnie kręci".
Matematyka (która w filmie Martyny Grabarczyk ma blond włosy i chodzi w żółtym płaszczyku) nie chce dłużej być obiektem niechęci uczniów, którzy jej nie lubią i uważają za niepotrzebną, więc znika. A wraz z nią znikają procenty w banku, na wyprzedażach i w napojach wyskokowych, mieszają się dni w kalendarzu i pojawia się wiele innych trudności. Pomaga jednak wycieczka na plac zabaw. Tam przy pomocy huśtawki, karuzeli i tańca młodzi ludzie przekonują kapryśną Matematykę, jak fajną zabawą mogą być równania i nierówności, przekształcenia i symetria.

Natomiast w filmie Michała Łozarczyka w rytmie hiphopowego utworu opowiadającego o matematyce dwaj młodzi mężczyźni pokazują, jak za pomocą liczb i wykresów można opisać otaczający nas świat - budynki, mosty, a nawet wrocławskie krasnale, które zdobią wiele zakątków miasta. Liczbami są też wartości pokazywane przez obrotomierze i prędkościomierze ich motocykli, na których jeżdżą po trajektoriach wyznaczanych przez krzywe (np. strofoidę) lub proste (np. styczną do okręgu).

Filmy zajęły ex aequo pierwsze miejsce. Autorzy podzielą się nagrodę główną - 10 tys. złotych.

Na podium stanęli także Tomasz Słuszniak autor „Passing Time” oraz Marcin Tymoszewski z filmem „Przetrwanie – Matematyka i Ewolucja”. Autorzy otrzymają: cyfrowy aparat fotograficzny Casio oraz kalkulator graficzny Casio ClassPad 330. Dodatkowo wskazany przez laureatów pedagog otrzyma „Nagrodę Mistrza”, czyli projektor multimedialny oraz kalkulator graficzny. Z okazji jubileuszowej edycji jury przyznało nagrodę specjalną za pomysłowość. Kalkulator graficzny Casio FX-CG20 trafił w ręce Bartosza Powroźnika za film „Humaniści”.

Kalkulatory otrzymają również autorzy najwyżej ocenionych filmów w kategoriach wiekowych: szkoła podstawowa, gimnazjum i szkoła ponadgimnazjalna.

Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie maksymalnie 3-minutowego filmu, obrazującego w kreatywny sposób świat matematyki oraz to, co w Królowej Nauk może pasjonować najbardziej.

Więcej informacji o konkursie oraz zwycięskie filmy można znaleźć na stronie: www.kalkulatory.pl

PAP – Nauka w Polsce

ula/ mrt/

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

  • 0



Przeszukaj mój blog

Szubienica



Szubienica




Ostatni odwiedzający